Från dröm till verklighet, med allt som berör familj, husbygge och med mer....

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

Golv

Av Magnus - 22 december 2010 12:49

Efter mycket övervägande lutar det åt ek golv plank, som har "lagade" sprickor vilket ger mer liv och en rustik känsla. Prov exemplaret på bild har mer "lagningar"

än normalt. Färgtonen är väldigt varm och fin enligt mitt tycke. (blir inte lika bra på bilden tagen ur katalogen)

ä.   

Bifogar 2 bilder från katalogen, varav en ljusare variant.

Vad tror ni? Blir sprickorna något man tröttnar på efter ett tag?

Tycker ni det "förstör" eller bidrar till golvet? Slutligen mörk eller lite ljusare, vad är finast?

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus - 3 januari 2011 01:00

Jag har bytt blogg plats, följ mig gärna på http://sidenhuset.blogspot.com/ ...

Av Magnus - 20 december 2010 15:01

Ända från början har vi drömt om att ha ett traditionellt bandtäckt/falsat plåttak. Vi kollade upp priser för att lägga det på vårt tak och fick ganska snabbt avfärda den drömmen, för det var verkligen svindyrt. (ursäkta uttrycket) Efter att ha v...

Av Magnus - 18 december 2010 00:35


           

Av Magnus - 18 december 2010 00:21

Nästa vecka börjar mark arbetena lite smått....en byggväg ska dit och sedan ska alla trädstammar "puttas" ur vägen. (dessa ska bli ved så småningom) 3:e Januari så börjar mark arbetena på riktigt. Förberedelser inför grund, det ska sprängas osv.  ...

Av Magnus - 18 december 2010 00:13

För 3 veckor sedan ansökte vi om bygglov. I och med att vi ville ha möjligheten att flytta in till sommaren var det viktigt att bygglovet inte tog för lång tid, så vår ansökning avsteg inte från detalj planen på någon punkt. Den 7 Dec blev bygglo...

Presentation


Här är Jag, Magnus med min grabb Noel. Resten av familjen består av min fru Pernilla och mina döttrar Sophie och Joline

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Husbygge

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Omröstning

Vilket golv är finast?
 Massivt ek golv "Kullaberg"
 Ek golv med "lagade sprickor" "Berg & Berg"
 Borstad, vitoljad furu "siljan"

Ovido - Quiz & Flashcards