Från dröm till verklighet, med allt som berör familj, husbygge och med mer....

Alla inlägg under december 2010

Av Magnus - 15 december 2010 01:05

Jaha, då har ca 60 träd blivit nedsågade på tomten för att bereda plats till väg och garage. Tur att det finns cirka 100st till kvar som kan ordna sommarsvalkan när huset står klart i sommar.  . Bilder kommer senare...

Av Magnus - 15 december 2010 00:12

Vi har köpt en underbar tomt på Resarö i Vaxholms kommun.

Tomten är stor och kuperad, med allmänning i stort sätt runt hela tomten.

Vi kommer att placera huset högst upp på en bergsknalle och därifrån är det en underbar utsikt åt flera vädersträck.

Det finns ett fritidshus på tomten som vi kommer att riva för att få plats med vårt nya hem.   Från mitten på tomten och ner mot vägen   Sophie utövar akrobatik på bergsk   nedifrån upp mot höjden, man kan skymta den gula sommar stugan som ska rivas för det nya huset.   En gammal lekstuga som vi ska försöka behålla, bilden är tagen från platsen där nya huset kommer att stå.  Noel och Sophie utforskar myror?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här är Jag, Magnus med min grabb Noel. Resten av familjen består av min fru Pernilla och mina döttrar Sophie och Joline

Arkiv

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Husbygge

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

Omröstning

Vilket golv är finast?
 Massivt ek golv "Kullaberg"
 Ek golv med "lagade sprickor" "Berg & Berg"
 Borstad, vitoljad furu "siljan"

Ovido - Quiz & Flashcards